As a postlude to Radio 3's Canada 150 celebrations, Hannah French introduces highlights from a concert entitled 'Erbarme dich', cantatas and instrumental music from 17th-century Germany, by Montreal-based Ensemble Masques. The name of the ensemble is inspired by the masques of the Elizabethan England-mystical performances which fused poetry, music, dance and drama.
Biber: Sonata No. 3 in D minor - Fidicinium sacro-profanum (1683)
Schütz: Vater Abraham, erbarme dich mein SWV.477
Erlebach: Auf des Kreuzes Finsternis folgt die Sonne ganz gewiss
Schmelzer: Lamento sopra la morte Ferdinandi III
Buxtehude: Muß der Tod denn auch entbinden
Biber: Sonata - 1676 no. 9 in B flat major [Sonatae tam aris quam aulis]
Schmelzer: Sonata a cinque [Sacro-profanus concentus musicus]
Christian Geist: Vater unser, der du bist im Himmel
Schmelzer: Sonata VI a Sei [Sacro-profanus concentus musicus]
JC Bach: Ach, daß ich Wassers gnug hätte
Damien Guillon, countertenor
Ensemble Masques
Olivier Fortin, director, harpsichord and organ.
This looks good.
Biber: Sonata No. 3 in D minor - Fidicinium sacro-profanum (1683)
Schütz: Vater Abraham, erbarme dich mein SWV.477
Erlebach: Auf des Kreuzes Finsternis folgt die Sonne ganz gewiss
Schmelzer: Lamento sopra la morte Ferdinandi III
Buxtehude: Muß der Tod denn auch entbinden
Biber: Sonata - 1676 no. 9 in B flat major [Sonatae tam aris quam aulis]
Schmelzer: Sonata a cinque [Sacro-profanus concentus musicus]
Christian Geist: Vater unser, der du bist im Himmel
Schmelzer: Sonata VI a Sei [Sacro-profanus concentus musicus]
JC Bach: Ach, daß ich Wassers gnug hätte
Damien Guillon, countertenor
Ensemble Masques
Olivier Fortin, director, harpsichord and organ.
This looks good.
Comment